1972
06 01. Beställd.
1973 03 17. Sjösatt.
Levererades 17 juni 1973 till Rederi Ab Sally, Mariehamn,
Finland.
1973 06 19. Döpt av Landsherre Sylvi Siltanen i
Mariehamn.
1973 06 20. Insatt i Viking Lines trafik mellan Åbo -
Mariehamn - Stockholm.
1973 06 22. Krockade med kajen, när hon skulle lägga
till i Stockholm, Fick mindre skador.
1978. Under våren, Insatt mellan Stockholm - Helsingfors
under två månader.
1979 06 01. Insatt mellan Nådendal - Mariehamn -
Kapellskär.
1980 04. Såld till William & Glynn Industrial
Leasing Ltd, London, England för 10 miljoner USD för leverans i augusti.
1980 04 - 1980 07. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn -
Åbo.
1980 07. Upplagd i Mariehamn.
1980 08. Övertagen av dom nya ägarna. Omdöpt till Earl Granville.
1980 09. Ankom Seebeck werft, Bremerhaven, Tyskland.
Ombyggd med AEG Denny-Brown Stabilisatorer.
1980 09 04. Utchartrad till Sealink UK Ltd på 10 år.
1980 09. Ankom Jos. L. Meyer, Papenburg för ombyggnad.
På C-däck togs hytterna föröver bort och ersattes med vilfåtöljer, På D-däck togs
cafeterian bort och ersattes med vilfåtöljer. Maskineriet byttes ut. Samt en extra port
byggdes bakom inre rampen vid bogporten.
1981 03 20. Första ankomst till Portsmouth.
1981 03 29. Insatt mellan Portsmouth - Jersey - Guernsey.
1981 06 10. Får fartyget generator bortfall, blir
strömlös i ca 30 minuter innan man fick fart på dom igen.
1981 06 22. På resa mot Portsmouth får fartyget brand i
maskinrummet. Repareras.
1981 07 16. Åter i trafik.
1981 07 20. Kolliderade mot kajen i St Helier.
1981 10 09. Är det storm och flera bilar blir skadade
under resan från Guernsey till Portsmouth
1983 07 02. Insatt även från Weymouth till Kanalöarna
1984 07 27. Registerad för Sealink British Ferries U.K.,
London, England.
1985 01 26. Avgick mot Ålborg, Danmark för ombyggnad.
1985 04 28. Återlevererad från varvet där förliga
delen av C-däck igen hade fått tillbaka hytter. Även gamla cafeterian fick tillbaka
stolar med bord, istället för Vilfåtöljer. Restaurangen fick ny inredning.
1985 04 28. Avgick från Ålborg via Dover mot
Portsmouth.
1985 04 30. Insatt mellan Portsmouth - Kanalöarna -
Cherbourg.
1985 09 30. På grund av strejk blev fartyget liggandes i
Cherbourg, Strejken berodde på protester angående omstruktureringen av trafiken till
Kanalöarna.
1985 10 18. Flyttad till Portsmouth för vidare
uppläggning.
1986 02 19 - 1986 02 23. Upplagd i London som
utställningsfartyg för Kanalöarna. Låg bredvid HMS Belfast.
1987 04 15. Insatt mellan Portsmouth - Cherbourg, samt
visa turer mellan Cherbourg - Guernsey.
1987 09 28 - 1987 10 06. Upplagd i Weymouth.
1987 10 06. Upplagd i Fal.
1988 03 30 - 1988 09 30. Insatt mellan Portsmouth -
Cherbourg, samt visa turer mellan Cherbourg - Guernsey.
1988 11. Insatt mellan Liverpool - Dun Laoghaire.
1989 01 08 - 1989 01 19. Insatt mellan Harwich - Hoek van
Holland.
1989 02 - 1989 03. Utchartrad till MMD/Commodore. Insatt
mellan Portsmouth - Kanalöarna.
1989 03 30 - 1989 09 30. Insatt mellan Portsmouth -
Cherbourg, samt visa turer mellan Cherbourg - Guernsey.
1989 08 19. Kolliderade med vågbrytaren i Cherbourg, ett
14 meter lång reva vart det i skrovet. Togs ur trafik för reparation.
1989 09 07. Reparerad vid Siren yard, Le Havre,
Frankrike. Lades sedan upp i Fal.
1990 03 04. Insatt mellan Stranraer - Larne.
1990 07 19. Utchartrad till Hoverspeed.
1990 08 14. Upplagd i Southampton.
1990 11. Såld till Aegan Pelagos Naftiki Eteria, Pireus,
Grekland för 9,4 miljoner USD.
1990 12 10. Övertagen av dom nya ägarna, Omdöpt till Express Olympia.
1990 12 12. Lämnade Southampton mot Pireus.
1991. Insatt mellan Piraeus - Syros - Paros - Naxos - Ios
- Santorini - Anafi.
1992. Överförd till Agapitos Express Ferries. Samma
trafik.
1999 11. Såld till Minoan Flying Dolphins, Pireus,
Grekland. Insatt i Hellas Ferries trafik.
2001 06. Insatt mellan Pireus - Ikaria - Samos.
2004 04 22. Gick fartyget på grund utanför
Evdilos på en sandbank, Men kom loss efter ett tag. Efter undersökning
fick fartyget fortsätta.
2004 09. Upplagd i Drapetsona, Grekland och
satt till försäljning.