Levererades 11 december 1974 till Stena Ab, Göteborg.
1974 12 - 1975 01. Utchartrad
till Enterprise Nationale de Transport Maritime des Voyageurs
(E.N.T.M.V.), Algeriet. Insatt mellan Marseille - Alicante -
Alger.
1975 04 22. Insatt mellan Göteborg - Kiel som lastfärja. Under
försommaren även insatt mellan Göteborg - Frederikshavn.
1975 09. Utchartrad till
Enterprise Nationale de Transport Maritime des Voyageurs
(E.N.T.M.V.), Algeriet. Insatt mellan Marseille - Alicante -
Alger.
1976 01 - 1976 04. Utchartrad för en resa mellan USA - Persiska
Viken.
1976 04. Insatt mellan
Göteborg - Frederikshavn.
1976 06 20. Utchartrad till Gedser-Travemünde Ruten A/S, Gedser,
Danmark.
1976 06 21. Avgick Göteborg
mot Gedser.
1976 06 - 1976 12 24. Insatt mellan Gedser - Travemünde.
1977 02. Insatt mellan
Göteborg - Frederikshavn under ordinarie färjors varvsöversyn.
1977 03 01 - 1977 03 10. Utchartrad till North Sea Ferries B.V.,
Rozenburg. Insatt mellan Rotterdam - Hull.
1977 03 11 - 1978 01 21.
Insatt för North Sea Ferries mellan Rotterdam - Ipswich.
1978 02 13. Utchartrad till Normandy Ferries. Insatt mellan
Southampton - Le Havre.
1978 04. Insatt mellan
Göteborg - Frederikshavn.
1978 05. Insatt mellan Göteborg - Kiel som lastfärja.
1978 07 - 1978 12. Utchartrad
till Enterprise Nationale de Transport Maritime des Voyageurs
(E.N.T.M.V.), Algeriet.
1978 12. Går fartyget till varv för att anpassas för sin nya
charter. Får bla.. sidosponsoner.
1979 03 03. Utchartrad till
Sealink UK Ltd., London.
1979 03 04. Insatt mellan Fishguard - Rosslare.
1979 06 - 1979 09 23. På grund
av tekniska problem är fartyget ur trafik.
1984 02. Registrerad för Stena Shipping Line Ltd, Nassau, Bahamas.
Samma trafik.
1985 04 15. Såld till Royal
Scot Leasing Ltd, Nassau, Bahamas. (Sealink British Ferries Ltd ).
Omdöpt till ST BRENDAN. Insatt mellan Fishguard - Rosslare.
1989 10. Såld till Navigazione Arcipelago Maddalenino, Neapel,
Italien för leverans i mars 1990.
1990 03 05. Sista dagen i
trafik mellan Fishguard - Rosslare, Övertagen sedan av dom nya
ägarna. Avgick till Portoferraio.
1990 05. Omdöpt till MOBY VINCENT.
1990 05. Insatt för Moby Lines
mellan Livorno - Bastia.
1990 07. Insatt mellan Genua - Bastia.
»»1993
06 01 - 1993 10 02. Utchartrad till Silja Line, Vasa, Finland.
Insatt mellan Umeå - Vasa. Artistnamn "WASA SUN".
1993 10 . Åter från charter.
Insatt i Moby Lines trafik.
1994. Insatt mellan Livorno - Bastia.
1997 06 - 1997 08. Utchartrad
till Comanav, Marocko, Insatt mellan Tanger - Algeciras.
1998. Överförd till det Portugisiska registret, Hemmahamn Funchal,
Madeira.
1998. Insatt mellan Genua -
Bastia.
1999. Överförd till det Italienska Skeppsregistret, Hemmahamn
Neapel.
2000 06 01. Insatt mellan
Civitavecchia - Olbia.
2001. Registrerad för Moby Lines S.r.l., Neapel, Italien.
200?. Ombyggd med aktersponsor.
200?. Insatt mellan Livorno - Bastia.
2023 10 22. Avslutat trafik.
2024 01 19. Såld till upphuggning.
2024 04 12 - 2024 04 15. Avgick Livorno
mot Aliaga, Turkiet.
2024 04 18. Kördes fartyget upp på
stranden i Aliaga, Turkiet.